משבר הגיוס: הח"כים יעלו לגדו"י לאשר מתווה חדש

המהדורה המרכזית No Comments on משבר הגיוס: הח"כים יעלו לגדו"י לאשר מתווה חדש

פר‏סום ראשון במהדורה המרכזית ב'קול חי': התפתחות דרמטית במשבר הגיוס. לראשונה הגיעו דגל התורה וש"ס למתווה משותף שיוצג הערב למרן הגרמ"ה הירש ואם יאושר – יקודם באופן מיידי יחד עם החלטת הממשלה להורות לשר גלנט לדחות את גיוס תלמידי הישיבות

Rabbi Moshe Hillel Hirsch speaks during an event to raise money for Ultra Orthodox residents from Ramot Aleph, at the International Convention Center in Jerusalem. Photo by Yaakov Naumi/Flash90 *** Local Caption *** ìâéåñ ëñôéí (ãéðø) ì÷äéìä äçøãéú áùëåðú øîåú à' áéøåùìéí ááðééðé äàåîä. îøàùé éùéáú ñìáåã÷à ááðé áø÷ äøá îùä äìì äéøù צילום: Yaakov Naumi/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרסום ראשון במהדורה המרכזית: יו"ר דגל התורה ח"כ מה גפני וסגן השר אורי מקלב יעלו עוד הערב (שלישי) אל ביתו של הגאון רבי משה הלל הירש כדי לקבל הכרעתו והכוונתו, לסיכומים שהושגו עד כה בשיחות החשאיות בדרך לפתרון משבר הגיוס. כך חושף מרדכי הלפרין.

הח"כים צפויים להציג לראש הישיבה מתווה גיוס עליו הגיעו בימים האחרונים להבנות עם יו"ר ש"ס אריה דרעי ונציגו בנושא, השר לשעבר אריאל אטיאס. יצויין כי לא ידועה עדיין עמדת 'אגודת ישראל' לגבי המתווה המדובר.

על פי דיווח של העיתונאי אמיר אטינגר, המתווה הוא כדלקמן: הממשלה צפויה לאשר בימים הקרובים החלטה שתנחה את שר הביטחון שלא לגייס את תלמידי הישיבות עד חודש יולי. בהחלטה אף יקבע לו״ז חקיקה עקרוני לחוק הגיוס שיועלה להצבעה בחודשים הקרובים.

כך מקווים בממשלה להתגבר על מגבלת בג"צ, שבהחלטה האחרונה קבע שההחלטה על הקפאת הגיוס שקיימת כיום, תפקע בסוף החודש הנוכחי.

ראש הישיבה הרב הירש, יכריע האם אפשר להתקדם עם המתווה כולל החקיקה. במידה וכן – הממשלה תעלה במקביל להצעה להאריך את החלטתה שלא לגייס את בני הישיבות, גם את הקווים הכלליים של המתווה.

הנציגות החרדית בכנסת תולה תקווה במתווה זה, כך שיספק את שופטי בג"צ – וכך יוכלו למנוע את גזירת בג"ץ המסתמנת, לשלילת תקציבי עולם הישיבות והאברכים.

ל'קול חי' נודע, כי ראש הממשלה נתניהו מתואם על מלא עם המפלגות החרדיות בנושא, וצפוי לסייע לקדם במהירות את המתווה. המוקשים שנותרו פתוחים – הסכמת נציגי 'המחנה הממלכתי' השרים בני גנץ ואייזנקוט, וכאמור – הסכמת האדמו"רים המכריעים על נציגי ארבעת חברי הכנסת של אגודת ישראל.

 



0 תגובות